۴ مزیت مهم چاپ و بسته بندی محصولات

4 مزیت مهم چاپ و بسته بندی محصولات

چاپ جعبه کارتنی | چاپ جعبه مقوایی | چاپ جعبه هارد باکس | تولید جعبه مقوایی | تولید جعبه کارتنی | تولید جعبه هارد باکس | تولیدکننده جعبه بسته بندی


چاپ و بسته بندی دو عنصر مهم در توسعه و بازاریابی محصولات به شمار می آیند و به طور مستقیم با هم در ارتباط هستند. در این بخش درباره ۴ مزیت مهم چاپ و بسته بندی محصولات با شما صحبت خواهیم کرد.

در حال حاضر بر هیچ کس پوشیده نیست که برای جلب توجه و ترغیب افراد به خرید یک محصول، باید از یک بسته بندی جذاب و منحصر به فرد و در عین حال خلاقانه و متمایز استفاده کرد. چاپ و طراحی بسته بندی، از جمله فاکتور‌هایی است که در افزایش و حفظ وفاداری مشتریان به محصول بسیار تاثیرگذار است. چاپ نیز به عنوان یکی از ابزارهای اصلی و تاثیرگذار برای برندینگ، تبلیغات و نمایش محصولات به مشتریان شناخته می شود.

 

چاپ وبسته بندی محصولات

۴ مزیت مهم چاپ و بسته بندی محصولات

در صنعت بسته بندی، چاپ یکی از عوامل مهم در جذب مشتریان و افزایش فروش است چرا که وظیفه اطلاع رسانی درباره محصول، نام برند و ایجاد ارتباط با مشتریان را بر عهده دارد. بدین ترتیب چاپ و بسته بندی در فرآیند تولید و عرضه محصولات ارتباط مستقیمی با یکدیگر برای حفاظت و تبلیغات و جذب مشتریان دارند.

چاپ و بسته‌بندی مناسب محصولات به رشد کسب و کار و جلب مشتریان کمک بسیار می‌کند. در زیر به برخی از فواید چاپ و بسته‌بندی اشاره می کنیم:

۱. شناسایی برند و جلب توجه مشتریان: اولین و مهمترین مزیت چاپ و بسته‌بندی امکان ایجاد شناخت و برندسازی محصول است که با طراحی مناسب و چاپ لوگوی شرکت یا محصول، باعث جلب مشتری و در نتیجه افزایش فروش آن محصول می شود. استفاده از یک طراحی جذاب، تصاویر زیبا، رنگ‌های جذاب و شیوه نمایش مناسب می‌تواند به ارزش محصول شما بیافزاید.

۲. تفکیک از رقبا: در بازار پر رقابت امروز، داشتن چاپ و یک بسته‌بندی مناسب می‌تواند محصول شما را از رقبا متمایز کرده و این امکان را به شما می‌دهد که برند خود را تبلیغ و مشتریان را جلب خود کنید.

۳. ارتقاء اعتبار برند: چاپ و بسته‌بندی مناسب باعث ایجاد تصویر مثبتی از برند شما در ذهن مشتریان می شود. اگر بسته‌بندی شما با کیفیت و جذاب باشد، مشتریان شما را به عنوان یک برند مورد اعتماد می‌شناسند.

۴. توسعه بازارهای جدید: با چاپ و بسته‌بندی مناسب، می‌توانید به بازارهای جدید راه پیدا کرده و کسب و کار خود را گسترش دهید و محصولات خود را به مشتریان جدید نیز معرفی کنید.

 

همچنین داشتن یک بسته بندی مناسب باعث

  • حفاظت از محصول در برابر آلودگی، آسیب‌های محیطی، و ضربه‌های حمل و نقل
  • اطلاعات تغذیه‌ای و راهنمایی ها درباره مواد تشکیل‌دهنده، راهنمایی مصرف، و اطلاعات مربوط به تاریخ انقضاء به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری مناسبی در مورد مصرف محصول بگیرند.
  •  مدیریت انبار با بسته‌بندی مناسب، محکم و منظم باعث حفظ کیفیت محصولات و کاهش ضایعات می شود.
  • کاهش تأثیرات زیست محیطی با استفاده از بسته‌بندی قابل بازیافت یا کم‌مصرف و مواد ارگانیک، به کاهش آلودگی محیط زیست نیز کمک می کند.

 

چاپ و بسته بندی محصولات

آشنایی مختصر با انواع جعبه بسته بندی محصولات

یکی از روش های رایج برای بسته بندی محصولات، به ویژه محصولات بزرگ و سنگین و همچنین حساس استفاده از جعبه می باشد، که جعبه های بسته بندی از نظر متریال مصرفی انواع مختلفی دارند:

  • جعبه کارتنی 

    جعبه کارتنی یک نوع بسته‌بندی است که از کاغذ مقوای کارتن ساخته می‌شود. این جعبه‌ها به عنوان یک وسیله‌ بسته‌بندی یا حفاظت برای محصولات مختلف به کار می‌روند. جعبه‌های کارتنی معمولاً در اندازه‌ها، شکل‌ها و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند برای بسته‌بندی اقلام متنوعی از مواد غذایی تا محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی به کار روند.

    این جعبه‌ها همچنین می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای نمایش و تبلیغ محصولات در فروشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

    برای سفارش انواع جعبه کارتنی، فقط کافیست تا جزئیات موردنیاز خود را از قبیل ابعاد، طراحی و تعداد مورد نیاز با کارشناسان ما در میان بگذارید.

  • جعبه مقوایی

    جعبه مقوایی نیز نوعی بسته‌بندی است که از مقوا ساخته می‌شود. مقوا ماده‌ای سخت و مقاوم است که به دلیل خصوصیت‌های خود، برای ساخت جعبه‌ها و بسته‌بندی محصولات مختلف از محصولات غذایی و لوازم بهداشتی تا اسباب بازی و لوازم الکترونیکی به کار روند. جعبه‌های مقوایی می‌توانند به شکل کلاسیک با درب و پایه یا به شکل‌ها و طرح‌های مختلف ساخته شوند.

    تولید جعبه‌های مقوایی بسیار ارزانتر و به صرفه تر است، و بدلیل مقاوم بودن می‌تواند به خوبی محصولات را از آسیب‌ها حفظ کند. همچنین با چاپ انواع طرح‌ها و لوگوهای مختلف می تواند به تبلیغ و شناخته شدن محصول شما کمک فراوان کند.

  • جعبه لمینتی

    جعبه لمینتی با استفاده از فرآیند لمینه‌گذاری تولید می‌شوند که معمولاً به منظور جلب توجه مشتریان به محصول یا افزایش جذابیت بصری بسته‌بندی در طراحی‌های چاپی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

    استفاده از این جعبه ها باعث افزایش جذابیت بصری و جلب مشتریان شده، بهترین مقاومت را در برابر آب و ضربه و ترک خوردگی دارند.

    با سفارش جعبه های لمینتی می توانید بهتر محصول خود را معرفی کرده و به برندینگ بهتر شما کمک فراوان کنند.

  • جعبه هارد باکس

    جعبه Hard Box همان جعبه محکم مقوایی یا پلاستیکی سخت است که معمولاً برای محصولاتی که به محافظت و دوام بیشتری نیاز دارند، مانند محصولات الکترونیکی، لوازم خانگی، کتاب‌ها، لوازم دفتری، وسایل بازی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

    این جعبه‌ها معمولاً از مواد مقاومی مانند مقوا، پلاستیک سخت یا فوم سفت تولید می‌شوند و برخی از آنها دارای سیستم‌های بسته‌بندی و قفل‌های امنیتی هستند. همچنین این جعبه‌ها معمولاً دارای طراحی‌های زیبا و جذاب می باشند که به ارزش محصول می افزایند. بسیاری از جعبه‌های هارد باکس ضد آب و ضد ضربه هستند تا در شرایط سخت محیطی بتوان از آنها استفاده نمود.

    تولید جعبه هارد باکس‌ توسط گروه ایده پردازان آریانوس در نهایت دقت و ظرافت و با کیفیت فوق العاده با توجه به سلیقه و نیاز مشتری انجام می گیرد.

 

به طور کلی، چاپ و بسته‌بندی محصولات باعث تعریف برند، تبلیغ محصول و اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان شده، و در نتیجه به بهبود رقابت‌پذیری و موفقیت در بازار کمک می‌کند.

 

برگرفته از

 reasons why packaging is important

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید